Facebook Polub nas na Facebooku
Dzisiaj jest Czwartek, 14 Grudzień 2017

CNN o popularności golfa w Japonii

2017-05-06

W majowej odsłonie programu „Living Golf”, Shane O’Donoghue wybrał się do Japonii. Kraj kwitnącej wiśni jest drugim co do wielkości rynkiem pod względem popularności golfa, zaraz po Stanach Zjednoczonych. Wkrótce może się to jednak zmienić za sprawą takich krajów jak Zjednoczone Emiraty Arabskie czy Chiny, gdzie ta dyscyplina przyciąga coraz więcej osób.

Prowadzący Living Golf analizuje, jak recesja lat 90. wpłynęła na tę dyscyplinę sportu, przygląda się karierze i sukcesom Hideki Matsuyamy, które jest jednym z 10 najlepszych graczy na świecie i zastanawia się, czy Igrzyska Olimpijskie odbywające się w 2020 r. w Tokio przyczynią się do wzrostu popularności golfa. Sprawdza też innowacyjne rozwiązania, które mają służyć popularyzacji golfa – od barów z symulatorami do gry, przez szkoły dla juniorów, do mangi. Na koniec programu spotyka się z Isao Aokim, pierwszym japońskim golfistą, który zwyciężył w turnieju PGA i championem ponad 70 zawodowych rozgrywek, by porozmawiać o tym, jak ten utytułowany gracz w wieku 74 lat reprezentuje Japonię w golfie.

Isao Aoki o tym, jaka odpowiedzialność łączy się z reprezentowaniem Japonii w golfie:

„Za każdym razem, gdy wyjeżdżałem z Japonii, czy to do Stanów Zjednoczonych, Europy czy Australii, zawsze od chwili, gdy samolot startował, miałem poczucie, że mam na sobie ciężar japońskiej flagi… Mam nadzieję, że pewnego dani japoński zawodnik zwycięży w US Open lub innym z największych turniejów. Do tej pory jeszcze się to nie stało, ale czuję, że w niedalekiej przyszłości będziemy mieć mistrza.”

Andy Yamanaka, Executive Director – Japan Golf Tour Organisation o Igrzyskach Olimpijskich, które odbędą się w Tokio w 2020 r.

„Najważniejszym zadaniem dla nas, jako narodowej federacji, jest promocja golfa. W tym kontekście olimpiada 2020 roku jest bardzo, bardzo ważna. Potrzebujemy japońskich graczy, japońskich zespołów chcemy, by Japończycy dobywali medale, najlepiej te najwyższe.”

Andy Yamanaka o wpływie recesji z lat 90. Na popularność golfa:

„W latach 80., kiedy gospodarka była silna, wielu przedstawicieli biznesu zainteresowało się tym sportem… Golf to bardzo ważne narzędzie biznesowe dla młodych ludzi, których do gry zachęcali ich szefowie i firmy… Wiele pól golfowych zostało zamkniętych. Kiedyś było ich w Japonii 2500, ale po recesji chyba zamknięto około 150 z nich.”

Shinji Matsuyama, redactor komiksu Golf Lesson, o tym dlaczego golf idealnie pasuje do stylu wyróżniającego mangę:

„Podczas gry w golfa, często spędza się więcej czasu na myśleniu niż graniu. Myślę, że takie psychologiczne podejście jest idealne do zobrazowania w mandze. To co się liczy to indywidualność. Tutaj łączy się indywidualność artysty i gracza, który nadzoruje prace nad komiksem. Tak jak w świecie golfa, chcemy zainteresować komiksem młodszą grupę, włączając w to artystów.”

http://cnn.it/2qI1h1k

Nowy odcinek Living Golf można jeszcze obejrzeć na antenie CNN International:

w sobotę 13 maja o godz. 18:30 CET
w niedzielę 14 maja o 8:30 CET i 23:30 CET

Źródło „Living Golf”

 

Partnerzy