Facebook Polub nas na Facebooku
Dzisiaj jest Czwartek, 25 Kwiecień 2024

FAM/PRESS TRIP INTERNATIONAL GOLF 23º summer 2016, 9-17 july.

2016-07-24

Turespaña Biuro Radcy ds. Turystyki. Ambasada Hiszpanii w Polsce oraz Turismo de Tenerife   na kilka dni zaprosili przedstawicieli  biur podróży i prasy golfowej. Wyjazd miał na celu popularyzację tego regionu świata. Teneryfa to między innymi piękne pola golfowe z widokiem na ocean, atmosfera wulkanu Teide, subtropikalny klimat oraz trochę wolnego czasu w eleganckich hotelach - tak można podsumować znakomicie zorganizowany program.

Wizytę zaczęliśmy od zameldowania się w Hotelu Madrigueras Golf Resort and Spa 5*. Komfortowe pokoje,- cisza i dyskretna obsługa to atuty tego hotelu.

W niedzielę rano mieliśmy okazję zagrać rundę golfa na Golf del Sur.  Pole golfowe zlokalizowane jest w odległości kilku minut od lotniska, otwarte w 1987 roku. Ciemne, wulkaniczne bunkry wkomponowane w bujną zieleń sprawiają niesamowite wrażenie. Pole golfowe składa się z trzech części, oznaczonych trzema kolorami:  żółtym  -South, niebieskim  - North i czerwonym - Links. Utrudnieniami oprócz jezior są kaktusy z których wyjęcie piłki jest praktycznie niemożliwe. Nasz team to: Regina Dvorak, journalistmagazine Golf Revue z Wiednia, Paweł Muszyński, dyrektor biura podróży Komu Group,  Zbigniew Zieliński  www.topgolf.pl  Należy dodać, że otrzymaliśmy do gry nowy, markowy sprzęt golfowy.

Dzień zakończyliśmy kolacją w Restaurante El Churrasco (Hotel Jardín Tropical). Ponieważ na początku mieszkaliśmy w dwóch różnych hotelach - w poniedziałek wszyscy byliśmy już w komplecie. Naszą trójkę uzupełnili:  Kaia Means , journalist/photographer , Didier Benoit, managing director Parcours & Voyages, Ilkka Särkinen, owner /product manager Tailors Oy ltd.  Michael Broström, editorial director magazine Golfbladet, Torsten i Birgitta Pamp, journalist.

Poniedziałek – graliśmy  na polu  Abama Golf. 18 dołkowe , Par 72  otwarte w 2005 roku według projektu Dave Thomasa. 315m n.p.m. luksusowy resort, starannie wkomponowany w naturalny krajobraz z bunkrami z białego piasku i jeziorami połączonymi wodospadami oraz widokami na morze i okoliczne wyspy Kanaryjskie.  Lunch mieliśmy  at Abama Golf club house courtesy of Ritz-Carlton, Abama. Kolacja w   Restaurante La Masía del Mar in La Caleta de Adeje.

Koleny dzień mieliśmy okazję zagrać na polu golfowym Golf Las Américas. 18 dołkowe, Par 72 otwarte w 1998 roku według projektu John Jacobs & Assoc. Wykonane w kształcie amfiteatru z widokiem na morze wyróżnia się imponującym wystrojem. Piąty dołek jest uznawany za jeden z najtrudniejszych i najbardziej oryginalnych na wyspie.

Pole golfowe znajduje się w samym sercu Playa de las Americas, jednego  z najbardziej znanych ośrodków wypoczynkowych na południu wyspy. Podczas rundy gracze znajdą kilka wodospadów i jezior otoczonych różnorodną florą i fauną.

Po lunchu w klubie był czas relaksu na basenie. Na kolację zaprosiła nas Diana Arrivicita w hotelu Iberostar Anthelia 5*.

W środę rano opuściliśmy hotel i udaliśmy się w kierunku  Los Christianos Port. Dzień był szczególny. Promem  Freda Olsena popłynęliśmy na wyspę La Gomera.

13 lipca wspólnie z zawodowymi graczami zagraliśmy w PRO-AM na polu golfowym Tecina. Turniej Fred Olsen Challenge of Spain 2016 jest częścią European Challenge Tour i stał się jednym z najważniejszych wydarzeń golfowych na Wyspach Kanaryjskich. Ósmy raz  z rzędu  odbył się na wyspie La Gomera. Po turnieju wszyscy golfiści spotkali się wieczorem u podnóża wzgórza w Club Laurel Hotel Jardin Tecina z przedstawicielami JGOlf 18  European Challenge Tour Royal Golf Federacji, a także przedstawicieli z firmy  Fred Olsen S.A.

Następnego dnia po zwiedzaniu Hotel Jardín Tecina przez malownicze, wulkaniczne góry La Gomera dojechaliśmy do portu aby wrócić na Teneryfę promem Fred Olsen Express w standardzie Gold Class.

Ten dzień był wolny od gry, natomiast pozostawił niesamowite wrażenia z wycieczki do Teide National Park i otoczenia wulkanu Teide - symbolu Teneryfy. Znajduje się on na wysokości 3718 metrów i posiada wyjątkowe walory przyrodnicze i geologiczne. Każdy dzień w roku jest idealnym miejscem do odwiedzenia Parku Narodowego Teide, wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Na szczyt wulkanu można dostać się kolejką linową.

Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów dotarliśmy do hotelu Hotel Botánico 5* w miejscowości  Puerto de La Cruz. Wyróżnia go wysoki standard świadczonych usług. Orientalny ogród uzupełnia klimat hotelu. Mieliśmy również okazję wypróbować smaki  kuchni.

Wieczorem czekał na nas nocleg w  Meliá Hacienda del Conde Golf & Spa Resort.

Hotel robi wrażenie. Położony w atrakcyjnej lokalizacji w północno-zachodniej części Teneryfy, obok urwiska Teno . Otoczony przez pole golfowe Buenavista z pięknym widokiem na Ocean Atlantycki. Przestronne i eleganckie pokoje, baseny z widokiem na ocean zapewniają doskonały relaks.

W piątek po śniadaniu udaliśmy się na pole golfowe. Przywitał nas Dyrektor  Alberto González wręczając upominki golfowe. Tee Time mieliśmy w czasie 09.30, 09.40, 09.50. Buenavista Buenavista Golf to 18 dołkowe pole Par 72, zaprojektowane przez Course designer Severiano Ballesteros.

Otwarte w 2003 roku, pole golfowe znajduje się w narożniku północno-zachodniej części Teneryfy , w naturalnie pięknej okolicy Isla Baja . Pięć z dołków znajduje się blisko krawędzi urwiska tak, że gracze czują  jakby uderzali piłki bezpośrednio do oceanu. 9 i 15 dołek są cenione za ich piękno  a 16- jest znany ze swojej złożoności technicznej.

Po zakończeniu rundy mieliśmy transfer do   Hotel Suite Villa María 5* zaprojektowanego w charakterystycznym stylu architektury kanaryjskiej.

Na kolację zaprosiła nas Elisa Rodríguez (Contracting Manager) w Hotelu Bahía del Duque 5*. Hotel znajduje się tuż przy Oceanie Atlantyckim. To luksusowy kompleks mieszkalny zainspirowany kulturą Wysp Kanaryjskich , co znajduje odzwierciedlenie zarówno w stylu kolonialnym  a także odzieży personelu.

Sobota był ostatnim dniem naszego pobytu. Wzięliśmy udział w turnieju golfowym The Altoanna Tournament w Golf Costa Adeje. Powitał nas Dyrektor Paul de Sterck, objaśniając zasady gry i lokalne reguły. Runda turniejowa przebiegła zgodnie z planem także był czas na lunch i pożegnanie się z przyjaciółmi.

Mercedesem S klasą z kierowcą udaliśmy się na lotnisko.

Redakcja TOPgolf.pl dziękuje wszystkim za zaangażowanie, szczególnie Mercedes Beautell (Tenerife Golf Coordinator). Turespaña Biuro Radcy ds. Turystyki. Ambasadzie Hiszpanii w Polsce oraz Turismo de Tenerife.

Polecamy wyjazdy na Teneryfę tylko z Komu Group.